Köpvillkor

Köpvillkor

Här kan du läsa om Blomster UFs köpvilkor.

Pris

1 blomhållare för 60kr

2 blomhållare för 100kr

1 svamp 2kr

 

Leverans

 Leverans av blomhållare sker via ett personligt möte.

Betalningsalternativ

Hos oss kan du betala via Swish eller kontanter. Vårt Swishnummer är: 0768964181

Återbetalningar

Om du vill ha en återbetalning rekommenderar vi kontanter men de går även att lösa så du får in de på ditt bankkonto direkt. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och öppetköp

Enligt distans- och homförsäljningslagen har du som kund att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpacningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Blomster UF förbehåller säg rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknande delarna. Blomster UF förbehåller sig rätten att i de fall returen skett felaktigt dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå ifrån återbetalning av varans värde. Blomster UF löser inte ut returnerade produkter via postförskott.

Reklamation

Enligt konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i tre år efter det att du har tagit emot varan. Blomster UF tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpererad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: anmäls till oss inom sju dagar från mottagande av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexponerad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltig retunärande betalar Blomster UF returfrakten. Om du beställer fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returneras vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell twist följer ARN:s rekemendationer.

Sekretess och säkerhet personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer.  I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig.  Vi dokumenterar även all kommunikation med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Blomster UF kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information vi har regestrerat om dig.  Om den är felaktig,  ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta isåfall oss.

Leveransförsening 

Är varan slut i lager får du besked ang detta inom fem dagar. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar vid förseningar.  Vi kommer göra allt i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen.  Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Skatt och moms 

Verksamheten är registrerad för F-skatt och moms.